Connect with us

Ekonomi

This is how you dress for a job interview, and land an offer

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam.

Published

on

Photo: Shutterstock

Nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.

Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur.

At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident, similique sunt in culpa qui officia deserunt mollitia animi, id est laborum et dolorum fuga.

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur.

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet ut et voluptates repudiandae sint et molestiae non recusandae. Itaque earum rerum hic tenetur a sapiente delectus, ut aut reiciendis voluptatibus maiores alias consequatur aut perferendis doloribus asperiores repellat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

“Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat”

Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

Et harum quidem rerum facilis est et expedita distinctio. Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ekonomi

0xScope yapay zekaanalizleri Fed faiz kararının Bitcoin üzerindeki etkisini gözler önüne seriyor

Published

on

Fed’in son faiz indiriminin ardından, kripto piyasaları yeniden canlandı ve dijital varlık alanında iyimserliği ateşledi. 0xScope ekibi, Scopechat tarafından sağlanan kapsamlı yapay zeka odaklı analizleri kullanarak Bitcoin’in en son ekonomik gelişmelere nasıl tepki verdiğini araştırdı. Yapılan analizler, her bir kripto paranın mevcut durumunun yanı sıra yatırımcıların hızla gelişen bu piyasada dikkat etmesi gereken yeni trendler hakkında da değerli perspektifler sundu.

Araştırma, Fed’in faiz oranlarında yaptığı son beş düzenlemeye odaklanarak pandemi öncesi, pandemi sonrası ve daha yakın dönemler de dahil olmak üzere birçok zaman dilimini kapsadı. Önceki oran değişikliklerinin Bitcoin’in performansını nasıl etkilediğini inceleyen analiz, bazı ilgi çekici modeller ortaya koydu. Veriler özellikle, uzun bir faiz artırımı döneminden sonra, ilk faiz indirimine genellikle Bitcoin fiyatında önemli bir yukarı yönlü hareketin eşlik ettiğini gösteriyor.

Bu konuda öne çıkan örneklerden biri, Bitcoin fiyatının %5 oranında arttığı 31 Temmuz 2019 tarihli 50 baz puanlık faiz indirimi. Bu örnek, kripto para piyasasının para politikasındaki değişimlere olan duyarlılığını yansıtıyor ve mevcut makroekonomik ortamda bu ilişkileri anlamanın öneminin altını çiziyor.

0xScope CEO’su PhillipTorres son faiz indirimi hakkında, “Piyasanın bu faiz indirimine ihtiyacı olduğu açıktı ve çoğumuz bu noktada hemfikirdik. Ancak görüşlerin ayrıştığı nokta, indirimin 25 mi yoksa 50 baz puan mı olması gerektiğiydi ve esas enflasyon yavaşlamaya devam ettiği için zamanlamanın daha erken mi yoksa daha geç mi olması gerektiğiydi.” yorumlarını yaptı.

Piyasanın kısa vadede olumlu tepki vererek faiz indirimini bir iyimserlik işareti olarak benimsediğini, ancak altta yatan uzun vadeli zorlukların çözülmemiş olduğunu açıkladı. Torres açıklamasında, “Piyasa bu iyi haberi olumlu karşıladı ve anlık kazanımlar elde etti, ancak yüzeyin altında hala devam eden yapısal sorunları da göz önünde bulundurmalıyız. Yine de ileriye bakarsanız gelecek umut vaat ediyor, daha parlak fırsatlar için her zaman potansiyel var.” ifadelerini kullandı.

0xScope ekibinin Scopechat’in yapay zeka destekli analizleriyle desteklenen çalışması, Bitcoin ve diğer önde gelen kripto para birimlerinin son faiz indirimine nasıl tepki verdiğini izlemeye devam ediyor ve piyasadaki bu dalgalanmaları yönlendirmek isteyen yatırımcılara değerli bilgiler sunuyor.

İşte Scopechat’in son Fed faiz oranı değişikliğinin Bitcoin’in piyasa temelleri üzerindeki etkisine ilişkin en son verileri:

 

 

  1. Fed Fon Oranının 18 Eylül’de 50 baz puan (bps) düşürülmesi sırasında Bitcoin %2,40 artışla 60.314 $’dan 61.760 $’a yükseldi.
  2. Oldukça kayda değer bir veri olarak, uzun bir faiz artırımı döneminin ardından ilk faiz indiriminin genellikle Bitcoin fiyatında önemli bir artışla ilişkili olduğu görülmektedir. Son faiz indirimi sırasında ve 30-31 Temmuz 2019’da 25 baz puanlık bir indirimin ardından Bitcoin’in %5,81 oranında yükseldiği benzer bir örnekte de durum tam olarak buydu.
  3. Faiz indiriminin BTC vadeli işlem piyasalarının açık faizi üzerinde önemli bir etkisi olmadı. Hatta açık faiz 30 milyar dolardan 35 milyar dolara hafif bir artış gösterdi.
  4. Birçok büyük kurum, faiz indiriminden önce Bitcoin işlemlerinden fayda sağladı. MicroStrategy yakın zamanda indirimden önce 18 bin dolar BTC satın aldı ve bu işlem şirket için yaklaşık 55 milyon dolar karla sonuçlandı.
  5. Bitcoin bakiyesi olan adreslerin sayısı 12.691 milyondan 12.677 milyona düştü. Bu durum, adres sahiplerinin birden fazla adresteki küçük bakiyeleri birleştirmesinin bir sonucu olabilir.
  6. Kâr eden Bitcoin adreslerinin yüzdesi 8 Eylül 2024 itibariyle %78’den bugün itibariyle %90,7’ye yükselmiştir. Bağlam açısından, 0xScope, Bitcoin varlıklarının mevcut fiyatı Bitcoin alımlarının hesaplanan ortalama maliyetinin üzerindeyse bir adresi kârlı olarak etiketliyor.

 

0xScope Hakkında

200’den fazla global partneri ve 1 milyondan fazla kullanıcısı ile 0xScope‘un güçlü bir veri katmanı oluşturma taahhüdü, yapay zekanın Web3’e entegrasyonuna öncülük etmeye yardımcı olmaktadır. 9,5 milyondan fazla token, 29.764 proje ve 298 milyon etiketten oluşan en kapsamlı Web3 veri tabanı ile 0xScope, yapay zeka odaklı yeniliklerde sektöre öncülük etmeye devam etmektedir.

Daha fazla bilgi için lütfen 0xScope’u ziyaret edebilirsiniz:

0xScope topluluğumuza katılarak en son tekliflerden haberdar olabilirsiniz:

Twitter:

Telegram:

 

Continue Reading

Ekonomi

Boris Volfman: “Bezelye İhracati Yeniden Artiş Gösterecek”

Published

on

 

Türkiye pandemi öncesi dönemde bezelye ihracatından oldukça düşük gelir sağlarken bu durum özellikle son 4 yılda tersine döndü. TÜİK verilerine göre Türkiye 2023 yılında dünyanın çeşitli ülkelerine 121 milyon dolarlık bezelye ihracatı gerçekleştirdi. Bir önceki yıla göre ihracat rakamında düşüş yaşansa da ihracatçılar yeni yılda bu durumun toparlanacağını düşünüyor. 2024’ün birçok tarım ürününde ihracatçı için rekor yılı olması için yoğun bir çalışma sürüyor.

Bezelye lezzetli bir tarım ürünü olmasının yanında Antep fıstığından sonra yeşil altın olarak nitelendirilebilecek değerde bir ihraç ürünü olarak görülüyor. Türkiye’de üretilen ve dünyanın birçok ülkesine ihraç edilen ürün en çok da güney komşumuz Irak tarafından talep görüyor. Öyle ki Türkiye’nin bezelye ihracatından elde ettiği gelirin yarısından fazlası Irak’tan sağlanıyor. İhracatçılar üretim sorunu yaşanmadığı takdirde bu yıl içerisinde, rekor ihracat geliri elde edilen 2022 yılının da üzerine çıkılabileceğini ifade ediyor.

HEDEF 2022 YILI İHRACAT GELİRİNİN ÜZERİNE ÇIKMAK

Fransa’dan Kenya’ya kadar birçok ülkeye ihracı gerçekleştirilen bezelye için rekor gelir edilen yıl 2022 oldu. Pandemi etkilerinin hayatımızdan yavaş yavaş silinmeye başladığı bu yıl, Türk ihracatçısı çok iyi bir performans gösterdi. Bezelye ihracatına dair değerlendirmelerde bulunan Boris Volfman, Üretimde bir aksama yaşanmazsa bu yıl hedefin 2022 yılı ihracat gelirlerini aşarak 200 milyon dolara ulaşmak olduğunu ifade etti.

2019 YILININ ÇOK İLERİSİNDEYİZ

Bezelye ihracatına dair çeşitli değerlendirmelerde bulunan Boris Volfman; “2019 yılına kadar bezelye ihracatı bizim ihracat kalemlerimiz içerisinde çok da büyük bir yer kaplamıyordu. Fakat 2020 ve sonrasında gösterilen çabayla elde edilen başarılar bu durumu tersine çevirdi. Hem daha fazla pazara açıldık hem de mevcut pazarlarda artan talebi bizler karşılamaya başladık. Daha somut olmasına adına örnek vermek gerekirse, TÜİK verilerine göre 2019 yılında Türkiye 9.299.760 dolarlık bezelye ihracatı gerçekleştirmiş. Bu gelir 2020 yılında 13.399.751 dolara yükselirken pandemi etkilerini en ağır hissettiğimiz dönemlerden 2021 yılında ise büyük bir sıçramayla 62.584.916 dolara ulaşmış. Pandemi etkilerinin hafiflediği ve dünya ticaretinde normalleşmenin başladığı 2022 yılı ise bezelye ihracatı açısından rekor yılı oldu. Elde edilen gelir 189.724.023 dolara ulaşarak bizler için de kırılması zor bir noktaya ulaştı. 2023 yılında ise hem üretim hem de ihracat ile ilgili bazı aksamalardan dolayı bezelye ihracatından elde edilen gelir 121.633.672 dolar ile sınırlı kaldı. Bakıldığında 2019 yılından 13 kat fazla bir ihracat geliri fakat bu artık bize yetmiyor. Hedef 2024 yılında rekor tazelemek.” şeklinde konuştu.

Boris Volfman; TÜM YUMURTALARI AYNI SEPETE KOYMAK RİSKLİ”

Türkiye’nin bezelye ihracatı yaptığı ülkeleri değerlendiren Boris Volfman, “Türkiye bezelye ihracatından elde ettiği gelirin büyük bir kısmını güney komşumuz Irak’a yaptığı ihracattan sağlıyor. Daha somut örneklendirmek gerekirse 2023 yılında bezelye ihracatından elde edilen gelir 121.633.672 dolar olarak gerçekleşmişken, bu gelirin %50’den fazlası sadece Irak’a yapılan ihracattan sağlanmış. Bu durum her ne kadar avantaj gibi görünse de olası bir siyasi ve ekonomik kriz durumunda ihracat gelirlerinin yarısını kaybetmek anlamına geliyor. Çözüm olarak ise iki yol var önümüzde; birincisi halihazırda ihracat yaptığımız pazarlardaki payımızı artırmak, ikincisi ise yeni pazarlar keşfederek buralara açılmak. Bu sayede tüm yumurtalarımızı bir sepete koymayacağız ve olası kriz durumlarından ihracatçımız en az şekilde etkilenecek.” dedi.

AFRİKA BEZELYE İHRACATI İÇİN DOĞRU HEDEF

İhracatçılara göre Türkiye’nin yapması gereken en doğru hamlelerden birisi gelişmekte olan ve büyük bir talep patlaması yaşayan Afrika ülkelerine yoğunlaşmak. En yüksek ihracat gelirinin elde edildiği Irak’tan sonra Kenya, Güney Afrika, Kamerun gibi ülkeler de Türkiye’nin müşterisi konumunda. Mevcut Afrika ülkelerine satışı artırmak için izlenecek stratejilerin uzun vadede Türkiye’nin çıkarına olacağı öngörülüyor. Bunun yanında Güney Amerika ülkeleri de yine ihracatçı için tercih edilebilecek yeni pazarlardan biri olarak görülüyor.

 

 

 

 

 

           

 

 

           

Continue Reading

Ekonomi

Boris Volfman: “Domates İhracatindan Elde Edilen Gelir Yarım Milyar Doları Aştı”

Published

on

Hem Türkiyede hem de dünyada sıkça tüketilen tarım ürünlerinin başında gelen domates üreticisine ve ihracatçısına kazandırmaya devam ediyor. 2023 yılı sonu itibariyle Türkiye gerçekleştirdiği domates ihracatından 535 milyon dolar gelir elde etti. En büyük müşteri konumunda ise 2023 yılında da Avrupa ülkeleri yer aldı.

Türkiye’nin en önemli tarımsal ihraç ürünlerinden olan domates üretici ve ihracatçı için kazandırmaya devam ediyor. Diğer tarım ürünlerinin aksine dalgalanmalar yaşamadan sürekli yukarı yönlü hareket sağlayan üründen elde edilen gelir yarım milyar doları aştı. Uzmanlar doğru üretim planlaması ve satış ile 3 yıl içerisinde 1 milyar dolar ihracat gelirinin mümkün olduğunu öngörüyor.

Boris VolfmanDOMATES ÜRETİMİNİN ARTMASI ŞART

2023 yılı itibariyle 200 milyar dolar büyüklüğe yaklaşan dünya domates pazarı içerisinde çetin bir rekabet barındırıyor. Domates üretimi ve ihracatına yönelik detayları anlatan Boris Volfman; Domates hem bizlerin hem de tüm dünyanın severek tükettiği oldukça lezzetli bir ürün. Bu ürüne tüm dünyada talep var. Gerek direkt tüketimde gerekse ketçap ve çeşitli sosların üretiminde sıkça kullanılan bu ürün Türkiye için de hayati öneme sahip. Kısa süre içerisinde domates ihracatından elde edilen gelir 300 milyon dolar seviyelerinden 500 milyon doların üzerine çıktı. Bu artışın devam etmesi ve ülkemizin kazanması için domates üretiminde artış şart. Mevcut domates alanlarının artırılması kadar üretim yapılan alanlardaki verimin artırılması için de çaba gösterilmeli. Bu noktada özellikle il tarım müdürlükleri ve üniversitelerin Ziraat Fakültelerine büyük iş düşüyor.” dedi.

KATMA DEĞERLİ ÜRETİM UZUN VADEDE KAZANDIRIR

 Boris Volfman; Tarım ve Orman Bakanlığı verilerine göre Türkiye dünyanın en büyük üçüncü domates üreticisi konumundadır. Mevcut ekim alanlarını büyütmek ve yine bir dekardan alınan verimi artırmak çok önemlidir. Fakat bütün bunlardan daha önemli olan şey ise katma değerli bir üretim sağlamaktır. Örneğin Türkiye fındık üretiminde dünya lideri konumundadır. Fakat yabancı bir marka Türk fındığını alıp işleyip ardından tüm dünyaya satıyor. Bu sayede fındık üretim lideri Türkiyeden çok daha fazla gelir elde eden bir marka gerçeği gözümüzün önünde duruyor. Aynı şey domates için de geçerli. Evet üretimde Türkiye gerçekten önemli bir konumda fakat bu asla yeterli değil. Bize düşen kendimize ait global sos, ketçap vb. markalar oluşturarak rekabette yerimizi almak, ihracat gelirlerimizi katlamaktır. Bugün yapılacak yatırımlar yarın uzun vadede hem üreticiye hem ihracatçıya hem de ülke ekonomisine kazandıracaktır.” şeklinde konuştu.

AVRUPA ÜLKELERİNİN TALEBİ YOĞUN

Türk domatesinin en büyük müşterisi konumunda Avrupa ülkeleri yer alıyor. 2023 yılında en çok domates ihracatı 91.332.847 dolar ile Romanya’ya gerçekleştirildi. Romanya aynı zamanda 2021 ve 2022 yıllarında da Türkiye’nin en fazla domates ihracatı gerçekleştirdiği ülke konumunda yer almıştı. Romanya’yı 63.917.632 dolar ile Ukrayna takip etti. Üçüncü sırada ise yine bir Avrupa ülkesi olan Polonya 56.091.732 dolarlık ihracat ile yer aldı. Türk domatesine Avrupa ülkelerinin haricinde ise Arap ülkelerinin talebi oldukça fazla. 

BHA

 

           

           

 

                       

Continue Reading

Çok Okunan

Copyright © 2017 - 2024 TR Gündemi - trgundemi.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.